Tillbaka till vardagen

Idag var det vanlig skoldag igen, ganska skönt. Gillar att få vara ensam på dagarna, dock är det lite irriterande att de inte kan vara lite mer respektfulla och inte skrika utanför min dörr klockan kvart över 6 på morgonen. Men jag överlever även det.
Idag var första dagen jag skjutsade rurnt flickorna på "after school activities" den yngsta hade fotboll och den andra hade läxa som skulle göras på något lustigt vis. En sak är säker, det kommer ta mig ett tag att hitta dit, för alla gator ser nästan likadana ut här i denna staden.

I denna familjen är det alltid någon av föräldrarna som åker jätte sent till jobbet. Jag vaknar varje dag innan klockan 08,30 sen ligger jag ofta kvar ungefär en timme och läser eller pillar på datorn. Men det brukar inte vara förens mellan 09,30-10,00 den sista av dem stänger igen dörren för att äntligen äka till jobbet. Lite olikt från sverige där alla är på jobbet innan klockan 08,00 gärna innan klockan 07,00. Men den kommer de ju visserligen hem lite senare än sverige. De brukar komma hem runt 18-19.

Dags för lite tv-tittande och sömn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0