Starbucks

Idag har varit en helt vanlig dag igen. Var ute och gick en sväng med hunden. Dock blev det bara runt en halv timme, för den stackaren är verkligen inte van vid att vara ute och gå. Plus att det var väldigt varmt ute. Men en liten sväng blev det allt, det ska jag göra honom van vid.

Annars var jag iväg i grannstaden på Starbucks med en annan AuPair från Tyskland idag. Hon är jätte trevlig verkligen, men vi verkade inte ha allt för mycket gemensamt, men hon pratade och skrattade vilket jag uppskattar väldigt mycket nu. Plus att hennes engelska var bra, och framför allt förstålig.
När vi kom till Starbucks var det 6 andra tjejer där. Alla tyskar givetvis. Två av dem pratade engelska med mig, resten pratade bara tyska med varandra. Så man hamnade än en gång lite utanför. Men tydligen är det jätte vanligt att de uteslutande bara pratar tyska med varanda här. Tråkigt men sant.

Men imorgon kommer en av tjejerna, som jag lärde känna på kursen de första dagarna, hit. Hon är svensk, ska bli kul att få träffa henne äntligen. Hon och My, som jag träffade i NYC i söndags, är de två tjejerna som jag blev nära vän med och verkligen ser fram emot att träffa mer. Så ganska skönt att vi inte bor allt för lång ifrån varandra.

Vi får se lite vad som händer imorgon annars, är "cluster meeting" vilket betyder: Alla som bor inom ett viss område har en kontakt person, Vi bildar ett cluster. Och på ett cluster meeting får alla AuPairer som är i samma cluster en chans att träffas. Detta är ungefär en gång i månaden. Jättebra ide, speciellt så här i början när det är svårt att träffa folk. Så imon ska vi spela minigolf. Men får se om jag hunnit sluta "jobba" innan det är dags för att åka iväg på det.

Nu ska jag sova, för nu har det äntligen slutat åska. Godnatt

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej! Ar du i Darien? Tror inte det ar sa langt fran mig, passerar det med tag nar jag aker till New York.. Och ja usch, tyskar som pratar tyska med varandra ar inte allt for skoj.. Hur har du det annars?

2008-09-05 @ 14:53:09
URL: http://mmmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0