På sängkanten

Jag sitter i min säng, klockan är ca 21,20 en fredag kväll. Inte hänt speciellt mycket idag heller. Den yngsta var iväg på en playdate så jag och den äldsta tog det ganska lugnt. Hon är lite lättare, hon gillar att sätta sig framför datorn och kolla på ett avsnitt av Heros, och vill inte direkt att jag ska vara med henne hela tiden, vilket jag tycker är ganska lugnt och skönt.
Hon visade förresten hur man kommer till grannstaden Stamford. De har sagt att vi bor nära gränsen, men jag insäg aldrig att vi bodde 10 meter från stadsgränsen. Så nu hittar jag till Macy's (vilket är ett stort kännt köpcenter här) och deras parkering. Hittar även till starbucks och till andra viktiga platser i en AuPairs liv.

Trotts att jag inte bor i ett sommarhus i stil med OC körandes med min stora stadsjeep till fancy fester med vita tält, eller sitter på en modevisning bland kändisar i New York är jag ändå ganska nöjd, för här kan jag sitta och lukta på blommorna så att säga.
Nej vem försöker jag lura jag vill också vara på modevisning, men imon ska jag iaf på American Idol konsert. Det är något att se framemot. Dock kommer det en orkan(?) hit imorgon tydligen. Amerikaner har en tendens att överdriva lite.
Ja det är sant, det ska börja regna och blåsa rejält imorgon då först de tropiska stormerna Hanna och Ike kommer slå till efter varandra sedan kommer en tredje som jag inte minns namnet på hit runt lunch. Ska bli intressant att uppleva det. Engligt min host pappas uträkning kommer det blåsa runt 160km/sek men denna uträkningen låter inte i mina öron korrekt. på CNN.com står det: winds near 70 mph,just below hurricane status of 74 mph. Någon som kan göra den uträkningen i svenska mått?
Allt jag vet är att det kommer regna och blåsa rejält. 

Nu är det dags för lite sömn igen. Lovar att det blir bilder från konserten, om jag inte har blåst bort tills dess.
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

70 mph är lika med 110 km/timmen så din värdfar har misskalkylerat lite. Det är bara att kolla hastighetsmätaren i bilen så ser du beviset.



Jovisst kan amerikanare överdriva en aning, men jag är hellre på säkra sidan och är förberedd än totalt oförberedd om det blir illa. Har själv aldrig upplevt nån tropisk storm, men vi har haft översvämning i källaren av mindre stormar än Hanna, så jag är smått nervös över regnfallet. Hoppas förstås att det blir mindre än beräknat.

Skulle åkt upstate idag, men jag vill inte lämna huset ikväll när det är som värst. Är vi hemma kan vi åtminstone pumpa ut vatten från "källarfönsterdiket" innan vattnet hinner in i källaren.

Vi hörs! Ha kul på konserten, jag älskar David Cook!

2008-09-06 @ 19:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0