Min fredag

Min dag har inte varit allt för händelserik idag igen. Vaknade. handlade. diskade. Satt vid datorn. Hämtade den äldsta. Mötte den yngsta. Skjutsade den yngsta. Skjutsade den äldsta. Åt middag. Kollat på tv.

Sen ringde jag min nyanlända svenska vän som bara bor en bit ifrån mig. Och vi snacka i över en timme. Skönt att ha någon i samma situation. Någon som har samma tankar och funderingar. Någon man kan disskutera vissa saker med utan hindret av att inte tala samma språk. Jag har absolut inga problem med att prata engelska. VIlket vi svenskar tydligen kan lite bättre än de flesta (säger folk här iaf). Men man har endå inte samma ordföråd och kan utrycka sig precis så som man vill, till någon som inte heller kan det riktigt. Så det är verkligen skönt att få prata lite svenska.

Imorgon blir det en hel eftermiddag med shoppande så det ska bli riktigt trevligt! Innan det ska jag öppna ett amerikanskt bankkonto. Få ett kontokort, uttags lappar och checkar. Ja här använder man checkar nästan jämt. Ännu en skillnad från Sverige. Ska bli intressant.

Men nu är det dags att sova igen...


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: ska jag skicka över lite elr ? :D HAHA!

2008-09-13 @ 11:48:56
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: förstår jag, mums :D tänk djungelvrål!!

2008-09-13 @ 16:57:56
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0