Måndags kväll på Starbucks

Idag har varit ännu en sån dag det inte hänt så mycket. Den äldsta hade en Fiol Audition. Så jag fick skjutsa henne dit. Men hon fick inte det hon ville, så hon blev ganska ledsen. Och jag vet tyvärr inte hur jag ska hantera det än. Svårt när man inte känner en människa, och veta hur man ska hantera vissa situationer. Så jag frågade helt enkelt om hon var okej. Sen fick hon vara lite ensam och sen kom föräldrarna hem.
Sedan stack jag iväg till Starbucks. Vi var ungefär 25 AuPairer där ikväll. Tydligen har de aldrig varit så många där innan. Av dessa var det jag, en från Kanada och en från Brasilien som inte var tyskor! Gaah, gissa vilket språk de pratade på?
Men träffade iaf två tjejer som jag träffat innan, de pratar engelska med mig och till och med varandra. Det är jag väldigt tacksam för. Sen träffade jag en annan tyska som var väldigt trevlig. Skjutsade även henne hem, hon bor inte alls långt från mig. Vi ska hitta på någon nån dag. Hon har inte heller några vänner, bara varit här en vecka sa hon. Men hon är här privat och kommer bara stanna 3 månader. Blev lite avundsjuk när hon sa det. Jag vill också hem ganska snart. Men som sagt jag måste verkligen försöka innan jag kan tänka i de banorna.

På onsdag ska jag spela fotboll! Fick ett mail från min counsler att det finns en Amature leuge här. Alltså som deras motsvarig het till Korpen. Så vi är ett gäng som ska hänga med där. Ska bli riktigt skoj att spela igen. Trotts att det inte är på allvar.

Nu är det dags för att sova igen. Sov dock ltie förlänge idag. Vaknade runt halv nio, men tyckte så synd om mina stackare fötter sen allt promenerande igår så jag tyckte de förtjänade lite sömn till. Sagt och gjort, vaknade tre timmar senare. Så man är inte allt för trött nu.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0