"...kroppkakor, kalkon eller något lättlagat"

Ja jag vet inte om det kanske bara är i min familj vi brukar säga med viss ironi "Vi kan väl göra kroppkakor eller kalkon eller något annat lättlagat" när vi bara vill laga någon lätt. Och ja idag när jag vaknade och kom ner för att äta frukost hittade jag dagens skörd av lappar till mig "14:45 sätt in kalkonen, 15:45 sätt in potatisen..." Ja så alltså har jag lagat Kalkon helt själv. Det var allt annat än svårt. Tog ju dock minst tre timmar men var fortfarande enkelt.
Anledningen till att vi äter något så festligt som hel kalkon är att det tydligen är det judiska nyåret idag eller imon. Inte helt säker på vilken dag det är. Men kidsen är ledig från skolan imorgon iaf.

Annars har inte dagen varit allt för spännande, yngsta ungen hade en playdate och den andra hade läxor och sen ett födelsedagskalas. Så egentligen inte behövt göra mycket alls. Imon blir det väl en annan femma. Fast kanske är ledig imon, hörde något om att pappan skulle vara hemma. Fast ingen som sagt något så lika bra att anta att jag jobbar.

Nu ska jag vänta på att klockan blir 20 så blir det lugn hemma kväll med, Gossip Girl, One three hill och the Hills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0