Jag lever

Nu är jag hemma igen i den redan tråkiga vardagen.

I fredags lagade jag och Raisa mat åt min värdfamilj och några av kidsens vänner. Bjöds på hemma gjorde köttbullar, kokt potatis och "grädd sås" Eftersom att ena ungen är gluten allergisk och mamman laktos intollerant så blev allt i den andan. Alltså blev inte såsen en riktig höjdare. Men köttbullarna blev helt perkfekt aom jag får säga det själv. Till efterätt bjöds det på glutenfria chokladbollar (=inte alls goda)





Sedan bar det av hem till Raisa. Var egentligen meningen med ett bio besök men eftersom att det var ganska sent och vi inte kunde hitta en parkeringsplats begav vi oss till ett "apotek" och köpte massa godis och läsk. Sedan hem till henne för att kolla på en komedi om under ground ping pong. Men efter fem minuter gav vi upp och somnade.

Några timmar på lördagen spenderade vi i en nagelsalong med att fixa ngalarna och få pedikyr. Allt för under 500 lappen. 

 

Sedan åkte vi till tåg stationen för att åka int ill NYC. Väl där inne mötte Raisa upp en av hennes vänner och gick vidare för att möte upp en gammal Gullabo bo och hennes familj. Vi gick och åt och sedan bar det av till Long Island och Masapekua park (stavning?) Sedan spenderades söndagen med att bla åka till Ikea och en stor strand. Lite kul att man fortfarande i slutet av september kan åka till stranden för att sola och bada. 



Sedan vad det dags att åka hem igen tyvärr. Men efter en tåg tur och en taxi tur var jag framme vid Grand Central och mötte upp Raisa igen. Sedan tåg resa igen. Sen var jag hemma till min hårda säng och den tråkiga vardagen. 

Nu ligger jag i min säng och äter lite kexchoklad och suktar efter en påse Ahlgrens bilar.
Men först lite lunch och days of our lives




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0