Inte min dag.

Jag vaknar av att min telefon ringer två signaler. Jag kommer ner hittar två lappar: Return to library & en ïnköpslista. Inget som säger att det är jag som ska köpa dessa saker. Men jag tar för givet att jag skulle (Vilket även var rätt antaget sen när värdmamman kom hem)
Jag hade planerat att gå en lång runda idag. Men tack vare lapparna insåg jag att jag inte skulle ha tid att göra det. Så jag gick ut och gick med hunden en liten runda ist (vilket de underförstått vill att jag ska göra)
Sedan bar det av till affären. När jag sedan kom hem var det dags för lite lunch så jag tänkte att jag lite snabbt och lätt skulle röra ihop en rissallad. Börjar med att jag stöter till en glasburk i ett skåp så allt åker i golvet som resulterar i ett golv fullt med glassplitter och jordnötter. Jag svär lite men fortsätter sedan laga mat. När jag sedan ska slå upp ris i grytan. Viker dig kanten (svårt att förklara) så jag har en halv påse ris över spisen (vilket är en gasspis, alltså int dte lättaste att rengöra)
Aja tänker jag sånt händer. Sen öppnar jag kylskåpet. Och ut åker en flaska med soya! Så denna gången har jag golvet fyllt med en halv flaska soya. Dags att moppa golvet.
Men efter många om och men sitter jag vid matbordet. Jag kollar till på klockan och den visar 14:23 jag får en snilleblixt och inser att jag faktiskt skulle hämta ungen vid skolan om två minuter. Var bara till att springa ut i bilen och köra. Somtur var hann jag precis.
Men ut ur skolan kom en tjurig och sjuk 13 åring. Så hem kom mamman för att genast skjutsa henne till läkaren (pga hals ont!!)
Sedan kom den yngsta ungen hem. Frågade henne som vanligt hur skolan var och om hon gjorde något skoj och lite annat. Alltid samma svar: okej, i dont know, i dont care och sen ger mig en nonchalerande blick. Hur gör man för att en 10 åring ska ge en ett riktigt svar? känns som jag provat med det mesta.
Sen var det dags för fotbollsträning. Men icke. Ungen hade ett myggbett som kliade. Så hon slapp träningen sa hennes mamma. Ja, vad skulle du tänkt i ett sånt läge?
Sedan åkte föräldrarna till öppet hus i en av ungarnas skola. Så jag blev kvar här hemma och lekte skola. Jag fick föreläsningar och prov.

Nu ligger jag i sängen och är helt slut. Så nu blir det tv sen sova. Godnatt mina vänner

Kommentarer
Postat av: tobis

Men åk hem istället för att gnälla så jävla mycket. Blogg-queen wannabe :)

2008-09-26 @ 23:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0