En vanlig söndag i New York

Idag åkte jag in till New York helt ensam. Eller jag åkte tåg ensam för att sedan möta upp My. Jag ställde mig precis utanför DKNYs visning (NewYork Fashion week är i full gång) här sprang både den ena och den andra människan i dyra kläder. Ganska kul att bara kolla på människorna. Tio meter från ingången var även djurrättsaktivisterna i full gång. Med vita kanin kostymer, stod de och ropade med sina skyltar i högsta hugg.
När sedan My kom kilade vi ner till Times Square och in på Madame Tussauds wax museum. Detta var ganska skoj. Dock var det svårt att förstå vilka alla var. Men jag har massa bilder.

Sedan bestämmde vi oss för att traska ner till China Town. Så i god tro om att det inte kunde vara allt för långt började vi gå. Vi gick, vi gick, vi gick och vi gick. Till slut kom vill fram till The Village. Där Carrie i Sex and the City bor. Och såg hennes trappuppgång. Sen gick vi och gick och gick lite till sen var vi äntligen framme. Vi visste ju inte riktigt vad det var vi letade efter, Visste bara att det fanns en massa affärer. Och visst var det affärer. Dock sålde de flesta samma saker. Man fick lite medelhavs känsla när man gick där. Folk hade små små små butiker med en miljon prylar. (Alla sålde väskor, klockaor, solglassögon parfym) utanför stod det någon och ville ha in dig i sin hörna. Överallt fanns även människor med lappar som visade vilka "designer" handväskor de hade att välja mellan. Men här gick vi snabbt igenom, för jag tyckte det var ganska obahagligt när alla stod och i princip drog i en.
Så gjorde vi en vänster sväng och vips så var vi inne i Little Italy. Detta stället gillar jag verkligen.  Här fanns 100 olika mysiga resturanger. Folk var lugna och inte så stressigt. Fanns små mysiga affärer. Lite billiga marknadsstånd (inhandlade två par solglassögon för 60 kr)
Sedan började vi vår väldigt långa promenad tillbaka till Times Squere. När vi äntligen var framme var klockan 17,30 så vi tyckte det var ganska lagom att åka hemmåt igen.
Så jag begav mig till Grand Central Station. Visste inte riktigt vart jag skulle eller vilket tåg jag skulle ta, men folk i USA är överlag väldigt trevliga och hjälper gärna till om de kan. Därför är det lätt att fråga sig fram.
Så jag lyckades komma hem hel och levande.


DKNYs djurrätts kaniner


Madame Tussauds Wax Museum

Jag och The Osbornes



Jag medTravolta och Samuel L Jacksson


Jag och Uscher


No comments


Inte varje dag man träffar James Dean


Inte riktigt lika bra pose som Marilyn


Hänger i gäng med Beatles


Bara ett huvud kortare...



Men jag hade en jätte trevlig dag idag! Tack My!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Jag ser ingen morgan där inte. Samuel L jackson va?

2008-09-15 @ 23:46:20
URL: http://iambaglady.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0