American Idol on tour

Ja vad säger man efter en nästan 4 timmars lång konsert med kändisar man inte har en aning om vilka de är. Jag kände ju igen de flesta låtarna, då vi alla vet att i idol gör man bara covers. Så att sjunga med i låtarna var absolut inga problem. Dock förstod jag inte tjusningen när tvåan kom ut på scenen och alla börjar skrika som galningar. Tänk er en stor arena i sverige fylld med 75% flickor som är under 14 år när Darin kommer ut på scen. Lägg då till att amerikaner har en tendens att överdriva saker och ting. Alltså skriker de ungefär dubbelt så mycket. Det var verkligen helt sjukt när den här unga killen kom ut ur ett rökfyllt golvoch börjar sjunga beautiful girl och stand by me. Öron bedövande! Men uppfriskande

Sedan har kanske många där hemma i sverige hört talas om Amerikan Idol vinnaren David Cook (eller har vinnaren visats i sverige än? förlåt isf) Jag tyckte han var en aning överskattad. Alla man har pratat med här överröser han med komplimanger att han är så himla duktig. Så förväntningarna var stora. Men tyvärr kunde han inte uppfylla dem. Överlag lät alla hans sånger likadant och mer än flera gånger överröstade musiken hans sång.

Jag vad ska jag säga mer, överlag så gillade jag det hela. Så en helt okej konsert helt enkelt. Varken mer eller mindre. 3/5 Toasters.
Min favorit Seysha Mercado



Flickfavoriten den 17 åriga David Archuleta





Idol vinnaren David Cook





Topp tio American Idol



Publiken med en genomsnitts ålder runt 11 år 
 




Imorgon bär det av till NYC för att träffa lite vänner. Hoppas alla har det bra där hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0