Uppdatering

Eftersom att blogg.se har hållt på med underhållning av servrar eller något liknande så har jag inte kunnat uppdatera på några dagar.
Men inte allt för mycket har hänt sedan sist. 
På tisdagen kom Raisa förbi och hämtade upp mig. Vi skulle åka till New Canan och möta upp en tjej som hette Fanny. I väntan på henne gick vi in på ett riktigt amerikanst diner för lite lunch. Det var verkligen ett sånt diner man ser i filmer. De hade större frukost meny än lunch meny. Så dit ska vi snart och äta frukost.
Sedan kilade vi vidare till en outletbutik som säljer märkes kläder billigt. Jag inhandlade en rosa Ralph Lauren pyjamas billigt. 
Det var även det judiska nyåret, dessutom min värdpappas födelsedag. Pga av det judiska nyåret var barnen lediga från skolan. Och pga av att pappan fyllde år var även föräldrarna hemma. Medans de vuxna var och spelade golf fick jag stanna hemma och helt enkelt bara vara hemma för den yngsta hade en playdate här. Och den äldsta var hos en vän. Så jag satt och kollade lite på tv och pratade lite med flickornas Farfar som var hemma. Inte allt för anstängande. Men man blir väldigt rastlös av att inte göra något.

Idag sov jag tills jag vaknade helt enkelt. Inga väckarklockor, riktigt skönt. Sedan var jag ute och gick på en liten runda på 35 minuter med hunden. Han började dock protestera efter 10 minuter. Men icke, så länge jag är här ska hundstackaren iaf få gå ut och minst en gång om dagen. Ja tydligen är man inte ute och går med sina hundar på samma sätt som vi i sverige är. Här släpper man ut dem i bakgården  och ute och går med dem ibland när det passar sig. Alla gör säkerligen inte så här, men många.

The Diner






Antingen är det jag som är väldigt liten, eller är det amerikanarna som har stora storlekar
Har för mig att klänningen var stl: M
(jag har även högklackat på mig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0