Storasyster

I detta "AuPair omradet" har vi nagot som kallas bigsister program vilket betyder att varje ny AuPair som kommer in i detta omradet far en sk. storasyster som varit har en langre tid och kanner till omradet. Som sedan ska slussa in den nya i det nya helt enkelt.
Min ringde idag och heter Rosa, fran brasilien. Hon ska visa runt mig mig lite och sedan ska vi pa mandags traffen pa Starbucks, dar alla AuPairer inom ett ganska stort omrade alltid traffas pa mandagar tydligen. Ser jag fram emot, kanske man antligen kan fa nan van sa man har nagot att gora.

Idag har vi varit och handlat. Det gick ganska okej, bortsett fran att man inte visste vart nagot fanns och att vi var dar forsta gangen innebar att flickorna visste att de kunde utnyttja mig genom att plocka till sig en massa saker som inte stod med pa listan. Men var inget drastiska saker iaf. Sa summan av kardemumman var iaf godkannt. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0