Fredags kväll

Dagen sk. jobb var inte allt för ansträngande. Fast när jag gick ner till köket hittade jag 2 lappar från min host mamma, på vilka det stod: Starta diskmaskinen + instruktioner. På en andra var det en inköpslista på vad jag skulle handla. Detta är för mig en ganska lustig känsla. Här är man verkligen någons tjänare, fast på maskerat sätt. Det är något man ska förbereda sig på innan man bestämmer sig för att åka.
Jag hade inte allt för många förväntningar innan jag kom hit, men några har man ju alltid. Jag hade förväntat mig att ta hand om deras barn, få städa upp efter dem, laga dem lite mat, tvätta kläder, handla och lite annat smått och gott. Det enda jag inte hade förväntat mig var att jag inte skulle tycka om den känslan av att tjäna någon annan personligen. För mig känns detta lite nedvärderande. Det är lite svårt att förklara vad jag menar, men jag hoppas ni förstår.

Så idag har jag varit och handlat efter det kom pappan hem och vi åkte och ansökte om ett social securitynumber åt mig (den amerikanska motsvarigheten till personnummer, vilket du behöver för att bla skaffa ett bankkonto) Sedan åkte vi för att hämta upp den äldsta dottern, och hennes vän i skolan sedan hem.
Därefter var jag nästan ledig eftersom att de vill ju vara ifred och umgås, så jag satt på mitt rum och videochattade lite.
Sedan var det dags att gå ut och möta den yngsta vid bussen, men detta kom även mamman hem i tid för att göra så det ville hon göra. Då var det dags för lite barnprogram innan mamman och den yngsta skulle iväg och handla födelsedagspresent till en av hennes vänner, för det var barnkalas på g ikväll.
Sedan kom den äldstas fiollärare hit för en lektion, vilket varade i 1,5 timme (Fiol musik i nybörjarstadiet får jag stå ut med minimum 60 minuter varje dag). Medans den yngsta var på barkalset. Så överlag har jag egentligen inte gjort mycket alls idag.

Sedan åkte vi iväg på middag, vilket det bjöds på en riktig amerikans stek. Gott! Dock har jag lagt märke till att här på andra sidan atlanten får man ca 4 gånger så mycket kött än tillbehör så som potatismos, ris, sallad. Så i princip är det  bara kött man äter och blir mätt på.


Här är en bild på mitt rum. Lägg märke till de inte allt för smikrande gardinerna
(och inte allt för ordningsamt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0